Milli Eğitim'de akılalmaz rezalet!

Okullar bu hafta, eğitim sistemine yönelik eleştirilerin gölgesinde başladı.

Eğitim Uzmanı Ali Taştan, Mektepli Gazete’deki yazısında, okullaşma verilerine değindi.

Taştan’ın aktardığı verilere göre yaklaşık 1 milyon 928 bin 528 çocuk okullara kayıt olmadı. 2018-19 yılında ise ilkokullardaki okullaşma oranı 91,92’ye, yani neredeyse 1989’daki orana yaklaşmış durumda.

“VERİLERİN YAYINLANMASI İLE UZAĞA GİTMEYE GEREK KALMADI TÜM SORUNLAR ORTAYA ÇIKTI”

Ali Taştan’ın yazısı şöyle:

“2019-2020 eğitim öğretim yılının başlaması ile eğitimin sorunları daha da belirgin hale gelmeye başladı. Milli Eğitim Bakanlığı okulların açıldığı ilk gün geçtiğimiz yılın verilerini yayınladı. Verilerin yayınlanması ile uzağa gitmeye gerek kalmadı. Tüm sorunlar ortaya çıktı.

Bugün okullaşma oranlarından bahsetmek istiyorum sizlere. Yıl 1994 ilkokul düzeyinde okullaşma %89,34. Yani 100 öğrencinin 90’ı okulda.

Daha sonra 1997-1998 eğitim öğretim yılında 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitim devreye giriyor. Burada bir parantez açıp, zorunlu eğitimin 8 yıla çıkarılması sürecine göz atalım.

İlköğretim yani 8 yıllık eğitim, ilk kez 1946 yılında yapılan üçüncü Milli Eğitim Şurası’nda duyularak zorunlu öğrenim süresinin sekiz yıla çıkarılması Şura’ca öneriliyor. 1961-1962 İnönü hükümeti programında yer alıyor. 1981’de yapılan 10. Şura’da ilköğretimin zorunlu olarak 8 yıl uygulanması tavsiye ediliyor ve 1981-1982 eğitim öğretim yılında 6 ilde 10 okulda uygulanmaya başlıyor. Sonrasında da 1997-1998 eğitim öğretim yılında ülke genelindeki tüm okullara yaygınlaştırılıyor.

80’LERE GERİ DÖNÜŞ

8 yıllık zorunlu eğitimin etkisi ile ilkokul düzeyinde okullaşma oranı 2001-2002 yılında %92,40’a çıkıyor. 2011-12’de ise neredeyse en yüksek seviyeye ulaşıyor ve %98,67 oluyor. Yaklaşık 100 çocuktan 99’u okulda.

2011-2012 eğitim öğretim yılından sonra, yani 4+4+4 eğitim modelinin uygulanmaya başlanması ile ilk ve ortaokullarda okullaşma oranı sürekli düşme eğilimi gösteriyor. 2018-19 yılına geldiğimizde ilkokullarda okullaşma 91,92’ye, yani neredeyse 1989’daki duruma yaklaşıyor. 100 çocuktan 8’inden fazlası okula gidemiyor. Ortaokulda ise 2001-2002 yılının gerisine düşüyor, 98,67’den 93,28’e geriliyor.

Liselerde ise durum vahim. Zorunlu eğitime geçeli 7 yıl oldu. İkinci mezunlarını verecekler, 100 çocuktan 17’si liseye gitmiyor. Bu çocuklar, “Açık Liseye mi gidiyor”, diye düşünebilirsiniz. Ancak çocuklar oraya da gitmiyor.

Bu durumu Milli Eğitim Bakanlığı da açıklayamıyor. Madem eğitim 12 yıl zorunlu ve bilişim çağındayız, bu çocukları neden okullaştıramıyoruz. 4+4+4 eğitim sistemi nedeniyle mi bu çocuklar okulda yoklar?

YAKLAŞIK 1 MİLYON 928 BİN 528 ÇOCUK OKULLAŞAMADI

MEB’in istatistikleri üzerinden yapılan hesaplamalara göre;

4+4+4 eğitim modelinin uygulanmaya başlamasından bu yana;

İlkokul düzeyinde okullaşma oranı %98,67’den %91,92’ye geriledi. Ayrıca yaklaşık 463 bin 015 çocuk okullaşamadı.

Ortaokul düzeyinde okullaşma oranı %98,67’den %93,28’e geriledi. Ayrıca yaklaşık 405 bin 381 çocuk okullaşamadı.

Ortaöğretim düzeyinde ise okullaşma oranı %67,37’den %84,20’ye yükseldi. Ayrıca yaklaşık 1 milyon 60 bin 132 çocuk okullaşamadı.

Zorunlu eğitimin tüm kademelerinde ise yaklaşık 1 milyon 928 bin 528 çocuk okullaşamadı.

Suriyeli çocukların %96’sını ilkokula kavuştururken, kendi çocuklarımızın sadece %91’ini okula kavuşturabildik.

Çocukları okuldan uzaklaştırdık. Öğretmenleri atayamadık.

Çocukları ve öğretmenlerini okulda bir araya getiremesek de, 1 milyon 450 bin tablet dağıttık…”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.