Muhalif kanallara bir saniye bile reklam yok

TV5 Genel Yayın Yönetmeni Mustafa Yılmaz, TV5’de Hasan Basri Akdemir ve Mustafa Deniz’in sunduğu 4. Güç programında kamu firmanlarının kendilerine ambargo uygulayarak yandaş medyaya verdiği reklamlara tepki gösterdi. 

Gerçek Gündem'in haberine göre, TV5’de Hasan Basri Akdemir ve Mustafa Deniz’in sunduğu 4. Güç programında RTÜK tarafından TV5’e kesilen ceza sebebiyle “hem ceza hem ambargo” başlığı altında TV5 Genel Yayın Yönetmeni Mustafa Yılmaz’ın da katıldığı yayında kamu firmaları ve TMSF tarafından yönetilen firmalar; Turkcell, Türk Telekom, Emlak Konut, TOKİ, Vakıf Katılım Bankası, Ziraat Katılım Bankası, ÇAYKUR, Emlak Katılım Bankası, ETİ Maden, Türk Hava Yolları, İstikbal, Bellona, Uğur Soğutma, Mondi, Erciyes Anadolu Holding’in televizyonlara verdiği reklamlar masaya yatırıldı.

TMSF'NİN ELİNDEKİ FİRMALARIN GELİRLERİ HAVUZA AKTI

Hasan Basri Akdemir’in anlattığı ve TV5 Haber Merkezi tarafından hazırlanan tabloda, kamu firmalarının ve TMSF’nin elinde olan firmaların; TV5, Halk TV, Tele1 TV, KRT ve FOX TV’ye 01 Ocak – 30 Eylül 2020 tarihleri arasında hiç reklam vermediklerini ancak “havuz medyasına” 9 milyon 938 bin 539 saniye reklam verildiği aktarıldı.

Zararları ve mali yapılarıyla tartışma konusu olan Türkcell ve Türk Telekom’un TV5, Halk TV, Tele1 TV, KRT ve FOX TV’ye vermediği ama diğer medya organlarına verdiği reklam saniyeleri dikkat çekti.

Yönetim kurulundaki 9 üyeden 5’ini Türkiye Varlık Fonu’nun belirleyeceği Türkcell 3 milyon 447 bin 268 saniye reklam, yabancılara satıldıktan ve zarara uğratıldıktan sonra bankaların satın aldığı ve hisselerini satışa çıkardıkları Türk Telekom’un ise bahsedilen medya kuruluşlarına 3 milyon 131 bin 624 saniye reklam vermesi dikkat çekti.

MİLLETİN İMKANLARINI MİLLETİN KANALLRINI TERBİYE ARACI OLARAK KULLANILMASI DOĞRU DEĞİL'

Yayınlanan tablo sonrası görüşlerini açıklayan TV5 Genel Yayın Yönetmeni Mustafa Yılmaz, “çok söylenecek bir şey yok. Tablo net, hesap ortada. Bunun üzerine ne denebilir, bilmiyorum ama milletin imkanlarının milletin kanallarını terbiye aracı olarak kullanılması doğru değil. Bu çok net bir şekilde birilerine milyonlarca saniye, rakama vurduğumuzda çok daha çarpıcı tablolar da çıkacaktır. Çünkü o bahsedilen kanalların reklam saniyeleri de çok inanılmaz rakamları ortaya çıkaracaktır. Gerisi sıfır.

Bir dönem medya FETÖ’nün kontrolü altındayken, milyonlar onların TV’lerine gazetelerine akıyordu. Diğerlerine çok bir şey kalmıyordu ama şimdi yerlerinden yeller esiyor. Bugün de şimdi birilerine milyonlar akıyor. Yarın ne olacak? Allah-u alem ben şunu söylemek istiyorum; O zaman da bu gazete, bu TV, Milli Gazete - TV5 çok bir şey alamıyordu ama vardı, mücadelesini ortaya koyuyordu.

En güçlü şekilde sesini, gündemini kamuoyuna, halka ulaştırmaya çalışıyordu. Bugün de var. Hiç kimsenin şüphesi olmasın. Hiç vermesinler. Bundan sonra da vermesinler. Her türlü cezayı kessinler. Bundan sonra da hem Milli Gazete hem TV5 inanın var olacak” dedi.

İşte TV5’in yayınladığı “01 OCAK – 30 EYLÜL 2020 TARİHLERİ ARASI KAMU FİRMALARI REKLAM KULLANIM SÜRELERİ” tablosu:

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.