BIST 100 11.311 DOLAR 42,69 EURO 50,16 ALTIN 5.902,25
10° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

6 milyon öğrenci eğitimden mahrum kaldı

6 milyon öğrenci eğitimden mahrum kaldı

KESK koronavirüsün birinci yılı için hazırladığı raporda, hem geçen 1 yılı değerlendirdi hem de araştırmalarını paylaştı.

Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK) salgının 1’inci yılı için hazırladığı raporda iktidarın sürü bağışıklığı politikası yürüttüğünü ve ekonominin emekçi sömürüsü üzerine oturtulduğunu belirtti.

KESK raporda, pandemi ile birlikte eğitimin durumuna ilişkin de önemli verilere yer verdi.

6 MİLYON ÖĞRENCİ EĞİTİM ALAMADI

Raporda, salgında en az 6 milyon öğrencinin uzaktan eğitim için gerekli cihazları, başta internet erişimi olmak üzere gerekli imkânlara tam anlamıyla sahip olmadığı görüldü.

Bu çocuklar uzaktan eğitime katılamadı, eğitimden mahrum kaldı.

Raporda, “Özellikle yoksul ve kırsal bölgelerde iletişime geçtiğimiz öğretmenlerin önemli bölümü öğrencilerin yarısından fazlasının EBA’ya erişemediğini ifade etmiş ve bu durumun kendilerini çaresizliğe ittiğini belirtmişlerdir'' ifadelerine yer verildi.

'BİLGİSAYAR SAHİPLİĞİ ORANI YÜZDE 44.1!

Raporda, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) verileri hatırlatılarak şöyle dendi:

“Türkiye’de, bilgisayar sahipliği oranı da yüzde 44,1’dir. Türkiye, OECD’nin ‘Okul Çalışmaları İçin Bilgisayara Erişim’ isimli 77 ülkelik listesinde 64’üncü olarak ortalamanın çok gerisindedir. Bilgisayara erişimi olan öğrencilerin ortalaması Türkiye’de yüzde 70’in biraz altında kalırken ‘avantajlı okullarda’ okuyan öğrencilerde bu oran yüzde 90’a yaklaşmaktadır.”