BIST 100 10.277 DOLAR 32,34 EURO 34,84 ALTIN 2.392,22
17° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Bakan'dan itiraf gibi açıklama

Bakan'dan itiraf gibi açıklama

İzmir'in Karabağlar ilçesinde başlayan ve Seferihisar ile Menderes ilçelerine sıçrayan orman yangını günlerce devam etti. Yangında yüzlerce hektar ormanlık alan yok olurken binlerce canlı yaşamını yitirdi. Eleştirilerinin odağında hep Tarım ve Orman Bakanı Pakdemirli vardı. Pakdemirli yaptığı açıklamalarla pes dedirtti. Pakdemirli en son söndürme uçaklarının orman yangınlarında kullanılmaması eleştirilerine ilişkin “Benim THK’ya bir kuruş borcum yok ayrıca bu hizmeti almak zorunda da değilim, zaten uçakları da bozuk. Kiralamadık çünkü helikopter daha hesaplıydı” itirafında bulundu. THK ise Bakanı yalanladı.  THK, "Uçaklarımız arızalı değil, atıl bekliyor… Yardım teklifimiz kabul edilmedi" açıklamasını yaptı.

Bekir Pakdemirli gündeme ilişkin soruları TRT Haber’de cevapladı. Yangın söndürme uçaklarının orman yangınlarında kullanılmadığı yönündeki eleştirileri cevaplayan Pakdemirli “uçakların saatlik maliyeti 71 bin lira iken helikopterlerin saatlik maliyeti 26 bin lira” dedi.
Uçakların kullanılmamasına ilişkin eleştirileri maliyet hesabıyla yanıtlayan Pakdemirli alevlere dökülen 1 ton suyun helikopter için bin 300 lira, uçak için 7 bin 944 lira olduğunu savundu.

Pakdemirli “buna rağmen uçak filosu belli bir kalitede olsa “belki” kullanılabilir” ifadelerini kullandı “ama uçak helikoptere oranla 6 kat pahalı” vurgusu yaptı.

CHP’nin bu durumu kullandı, diyen Bakan Pakdemirli Türk Hava Kurumu’nun da buna alet olduğunu ileri sürdü:

“Benim Türk Hava Kurumuna 1 lira borcum yok bakanlık olarak. Ben bu işleri ihaleyle yapıyorum. Türk Hava Kurumu’ndan bu hizmeti almak zorunda da değilim. Bir de şöyle bir şey var: bu uçaklar artık ömürlerini doldurmuş”

THK: UÇAKLARIMIZ ARIZALI DEĞİL ATIL BEKLİYOR.... YARDIM TEKLİFİMİZ KABUL EDİLMEDİ

“UÇAKLAR ATIL ŞEKİLDE BEKLİYOR”

THK’dan ismini vermek istemeyen bir yetkili bianet’e yaptığı açıklamada ellerinde 6 tane CL-215 tipi yangın söndürme uçağı olduğunu fakat Bakanlığın söz konusu ihaleyi kendilerine vermedikleri için bu uçakları şu anda kullanamadıklarını ve atıl şekilde bekletildiğini söyledi.

“UÇAKLARIN ARIZALI OLDUĞU İDDİASI DOĞRU DEĞİL”

Bakan Pakdemirli’nin belirttiği üzere “arızalı uçak” olup olmadığı soruma ulaştığım yetkili, kurumun THK Teknik adında (THK Teknik Uçak Bakım Hizmetleri A.Ş.) adında bir şirketinin olduğunu ve bu şirketin, kurumun teknik işlerinin yapımı ve bakımı için oluşturulduğunu söyledi.

“ASKERİ UÇAKLARIN BAKIMINI BİLE BİZ YAPIYORUZ”

Yetkili iddiaları komik olarak değerlendirdiklerini belirttikten sonra “Bizim kendi uçaklarımızı tamir edebilme yetimiz var. Zaten Isparta’da ve birkaç yerde daha askeriyenin uçaklarının bakımını biz yapıyoruz” diye konuştu.

95 yıllık deneyimli bir kurum olduklarını dile getiren yetkili Bakanlığın ihaleyi neden başka bir firmaya verdiklerini bilmediklerini ifade ederek bianet’le şu bilgileri paylaştı:

“SÖZLEŞMEMİZ BU SENE YENİLENMEDİ”

“Sözleşmemiz her sene yenileniyordu. Bu sene yetersiz olduğumuz iddia edilerek yenilenmedi. İhaleyi başka bir firmaya verdiler ama o firmanın elinde yangın söndürme uçağı yok.

“Muğla’nın Dalaman ve Fethiye ilçelerinde Temmuz ayında 400 hektar ormanlık alanı yanarken tartışmalar başladı. Bakanlıkla iletişime geçtik, uçaklarımızı hazırladık. Ücretsiz bir şekilde yardım edebileceğimizi, bu ormanların Türkiye’nin milli serveti olduğunu söyledik. Ama bize yardıma gerek olmadığını söylediler. Yetkililer bizden yardım isteseydi yardım etmeye hazırdık.

“THK’nun amacı zaten Türk havacılığını geliştirmek. Sportif havacılıktan yangın söndürmeye, hava ambülansından akademik ve pilotaj eğitimlerine, uçak imalatından uçak bakım ve modernizasyonuna kadar birçok alanda çalışma yapıyoruz.

“95 yıllık bir kurumun isminin medyada kötü lanse edilmesi açıkçası bizim ağırımıza gidiyor. İnsanlar yaşananlardan haberi olmadıkları için bizi suçluyor. Ama kurum bunun üstesinden gelecektir.”

#AteşKuşlarıUçsun KAMPANYASI MUTLULUK VERİCİ

Sosyal medyada #AteşKuşlarıUçsun şeklinde kendilerinden bağımsız bir kampanya başlatıldığını gördükleri için mutlu olduklarını dile getiren yetkili envanterlerindeki CL-215 tipi yangın söndürme uçaklarıyla ilgili şu bilgileri paylaştı.

“İHALEYİ ALAN FİRMANIN ELİNDE UÇAK YOK”

“Normalde biz yaz sezonunda Orman Genel Müdürlüğü’nün yönlendirmeleri doğrultusunda uçaklarımızı gerekli ve tehlikeli gören yerlere dağıtıyorduk. Böylece yangınlara en kısa sürede müdahale edebiliyorduk. CL-215’ler 6 ton su kapasiteli, amfibyen yani hem karaya hem de suya iniş yapan uçaklardan. 6 ton suyu 20 saniye içerisinde doldurabiliyor. Böylece yangınlara çok hızlı müdahalede bulunabiliyoruz.

“Helikopterler ise bir buçuk ton su taşıyabiliyor ve uçaklardan 3 kat daha yavaşlar. Umudumuz odur ki bu yanlıştan dönülür ve biz tekrar ülkemize, dünyayı ayakta tutan bu ormanlara tekrar hizmet ederiz