BIST 100 10.209 DOLAR 32,38 EURO 34,81 ALTIN 2.400,16
12° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Bildirici'den deprem felaketinde gazetecilik dersleri...

Bildirici'den deprem felaketinde gazetecilik dersleri...

Medya ombudsmanı Faruk Bildirici, deprem felaketinde yaşanan gazetecilik yanlışlarına dikkat çekti.

Medya ombudsmanı Faruk Bildirici, www.krttv.com.tr'deki "Çocuk ve bebek görselleri yanlış" başlıklı yazısında deprem felaketinde yaşanan gazetecilik yanlışlarına dikkat çekti. Bildirici Babala TV'nin yaptığı yanlışı örnek vererek şu ifadeleri kullandı:

Deprem sonrasında ortaya çıkan gazetecilik derslerinden biri de yeni mecralar ve yeni koşullarda gazeteciliğin nasıl yapılması gerektiği konusunda…

Bu süreçte gazeteciler ve medya kuruluşları, toplumu bilgilendirme ve depremzedelerin yardım çağrılarının yerine ulaşması açısından dijital mecralar ve sosyal medyayı etkili biçimde kullandı. Gazeteciliğin temel ilkelerini gözeten, haberciliğin kurallarını eksiksiz uygulayanlar, bu kritik süreçte yanlış ve yalan haber salgınına kapılmadı.

Ancak yeni medyanın gözde isimlerinden Oğuzhan Uğur yönetimindeki Babala TV’nin “Acil- Kahramanmaraş Türkoğlu Nur dağında Kumçatı köyünde baraj patlamış ve su basıyormuş” ve “Hatay Antakya Yarseli Barajı duvarı çatlamış. Allah aşkına buraya ekip yollansın” paylaşımları yanlıştı. Uğur, bir süre sonra doğru olmadığını fark edip paylaşımları silse de suçlanmaktan, hakkında soruşturma açılmasından kurtulamadı.

İktidar yanlılarının Oğuzhan Uğur ve Ahbap’ın kurucusu Haluk Levent’i hedef alması büyük bir haksızlık ve amaçları da malum. Ancak “yeni medya” olarak anılan Babala TV’nin yanlış paylaşımlarının, gazeteciliğin temel ilkeleri ile editoryal kontrol sürecinin değerini bir kez daha kanıtladığını da konuşmak durumundayız.

Zira Oğuzhan Uğur, Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi mezunu. Ne gazetecilik eğitimi almış ne de gazetecilik deneyimi var. Liderlerle yaptığı YouTube söyleşileriyle tanındı. O söyleşilerde başarılı olması, doğru habercilik yapabileceği anlamına gelmiyor. Ne kadar iyi niyetli olursa olsun bir YouTuber olarak gazetecilik sorumluluğu ile davranamadığı ortada.

Dijital mecraların “yeni medyacı”ları, gazeteciliği gazetecilere bırakmalı ya da habercilik kurallarını, editoryal süreçleri işletmeli. Yeni mecralar, yeni koşullar diye gazeteciliğin temel ilkeleri ihmal edilemez. “Yeni” gazetecilik, klasik gazeteciliğin deneyimlerini, standartlarını, yok saymadan o temelin üzerinde yükselmeli. Medyanın yeni koşullara uyum sağlaması ve dönüşmesi gerekiyor ama standartları yere düşürmeden…