BIST 100 10.740 DOLAR 32,22 EURO 35,01 ALTIN 2.513,50
16° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Apple'dan yeni iPad reklamı için özür

Apple'dan yeni iPad reklamı için özür

Apple, yeni nesil güçlü ve ince olan 2024 model iPad Pro modeli için yayınlanan reklam filmine gelen tepkilerin ardından özür diledi.

Apple 7 Mayıs'taki etkinliğinde yeni nesil iPad Pro'sunu tanıttı. Burada hem inceliği hem hafifliği hem de yer alan M4 işlemcisiyle dikkat çeken iPad Pro için kısa bir süre önce reklam filmi de yayınladı. YouTube üzerinden Crush! yani Ezilme isimli reklam filmi eleştirilerin hedefi oldu.

Apple reklamı diğer mesleklerin ezilip yok olacağı algısı yarattığı için eleştirildi

Reklam filminde, bir pres makinesinin altında yer alan eşyaların ezilmesi, paramparça olması gösteriliyor. Yaklaşık 1 dakikalık olan videonun sonunda ise pres makinesi kaldırıldığı zaman altından zarar görmemiş bir iPad Pro çıkıyor.

Cihaz o kadar güçlü ki bu pres makinesinin altından hasar almadan çıkıyor. Performans tarafındaki iddiasını bu kliple göstermek isteyen Apple, M4 işlemcisiyle performansı en üst seviyeye taşıyacağı söylenen iPad Pro'nun yapay zeka ile birleştiğinde müzisyenlere, yazarlara ya da ressamlara gerek kalmayacağı algısı yarattığı için eleştirildi.

Şirket, burada pek çok işin yapay zeka tarafından yapılabileceği algısı yarattığı için eleştiri oklarına hedef oldu. Burada ezilen ve parçalanan eşyaların temsil ettiği mesleklerin ağır bir baskı altında kalacağı gibi bir yorum da yapılıyor.