BIST 100 10.277 DOLAR 32,34 EURO 34,81 ALTIN 2.393,53
13° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Üretim eksiklerini dile getirmişti: Eski Boeing çalışanı ölü bulundu

Üretim eksiklerini dile getirmişti: Eski Boeing çalışanı ölü bulundu

Boeing’in üretim standartlarıyla ilgili eksiklerini dile getirmesinin ardından hakkında dava açılan eski şirket çalışanı John Barnett ölü bulundu.

John Barnett, 2019’da BBC’ye, baskı altındaki işçilerin üretim hattındaki uçaklara kasıtlı olarak standartların altında parçalar taktığını söylemişti. Ayrıca oksijen sistemlerinde ciddi sorunlar ortaya çıktığını, bunun da acil durumlarda dört solunum maskesinden birinin çalışmayacağı anlamına gelebileceğini belirtmişti.

Barnett şunları dile getirmişti:

İnşa süreçleri aceleye getirildi. Bu güvenliğin tehlikeye atılması anlamına geliyor. İşçiler prosedürleri takip edemedi. Bu da parçaların kaybolmasına yol açtı. Bazı durumlarda standartların altındaki parçalar hurda kutularından çıkarıldı ve üretim hattındaki gecikmeleri önlemek için inşa edilen uçaklara takıldı. Acil durum oksijen sistemleri üzerinde yapılan testler yüzde 25’lik bir başarısızlık oranı gösterdi.

Önlem alınmadığını söylemişti

John Barnett, yöneticileri endişeleri konusunda uyardığını ancak herhangi bir önlem alınmadığını kaydetmişti.

Boeing iddiaları yalanlasa da ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) tarafından 2017’de yapılan bir incelemede Barnett’in bazı iddiaları doğrulandı. FAA, Boeing ‘önlem alma’ talimatı vermişti.

Dava süreci

Barnett emekli olduktan sonra şirkete karşı uzun süredir devam eden bir dava başlattı.

Eski çalışan Boeing’i, kişilik haklarına zarar vermek ve kariyerinin önüne taş koymakla suçladı. Barnett ölümünden önce bu davayla ilgili görüşmeler yapıyordu.

Ölümü

Cumartesi günü Barnett’in davayla ilgili ifade vermesi gerekiyordu. Kendisi gelmeyince Barnett’in otelinde inceleme yapıldı. BBC’nin haberine göre inceleme sonucunda Barnett otelin otoparkındaki kamyonunda ölü bulundu.

Boeing, Barnett’in vefatından üzüntü duyduğunu belirtti. Barnett’in ölümü Boeing’in ve ana tedarikçi Spirit Aerosystems’in üretim standartlarının yoğun biçimde incelendiği sırada meydana geldi. 62 yaşındaki Barnett’in ‘kendi kendine verdiği’ bir yara nedeniyle öldüğü ve polisin soruşturma başlattığı belirtildi.