BIST 100 10.110 DOLAR 32,38 EURO 34,68 ALTIN 2.408,57
16° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Kanal İstanbul, Ulaştırma Bakanlığı’nın raporunda: 2028'de yüzde 45'i tamamlanacak

Kanal İstanbul, Ulaştırma Bakanlığı’nın raporunda: 2028'de yüzde 45'i tamamlanacak

Kanal İstanbul projesinin Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın planında yer aldığı ortaya çıktı. 2028'de yüzde 45'inin tamamlanması planlanıyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2024-2028 Stratejik Planı’nda Kanal İstanbul’a yer verildi.

Cumhuriyet gazetesinden Sarp Sağkal’ın haberine göre, Bakanlık 2028 yılında projenin yüzde 45’ini bitirmeyi hedefliyor.

Projede "Ülkemizin denizyolu taşımacılığındaki yoğunluğunu azaltmak ve denizyolu trafiğinin daha güvenli, daha hızlı ve daha ekonomik hale getirilmesini sağlamak üzere bir suyolu oluşturulacaktır" hedefinin altında yer aldı.

ÇED olumlu kararı risk olarak gösterildi

Şu ana kadar projenin yüzde 20 oranında tamamlandığı aktarılan planda, 2027’de kanalın yüzde 30’unun, 2028’de de yüzde 45’inin tamamlanmasının hedeflendiği kaydedildi. Hedefin "risk" başlığının altında ise "Yatırım maliyetinin çok yüksek olması nedeniyle özel sektör girişimciliğinin yetersiz kalması, ÇED olumlu kararının iptali ile Çevre Düzeni Planı ve İmar Planları’na karşı açılan iptal davalarının süreçte gecikmeler yaratması nedeniyle yatırımın gerçekleşmemesi, ihale sürecinde yapılan itirazlardan kaynaklanan gecikmeler nedeniyle yatırımın gerçekleşmemesi" tespitlerine yer verilmesi dikkat çekti.

Maliyetler 5’e katlandı

Bakanlığın 2019-2023 yılı stratejik planının maliyet tahmininde bedeli 75 milyar TL olan kanalın yapım bütçesi yeni planda 356 milyar 176 milyon 423 bin 533 TL olarak gösterildi. Projenin stratejileri "Doğanın ve çevrenin korunmasına azami özen gösterilecektir. Proje süreci, paydaş kurum/kuruluşlarla güçlü bir işbirliği içerisinde yürütülecektir. İstanbul Boğazı’nın tarihsel ve kültürel dokusunu korunacaktır” ifadeleriyle anlatıldı. Planda projeyle ilgili de “İstanbul Boğazı gemi trafiği artmaktadır. Boğaz çevresindeki tarihi dokular ve canlı yaşamı trafik nedeniyle tehdit altındadır" tespitlerine yer verildi.

Murat Kurum ne demişti?

Ak Parti'nin İstanbul adayı Murat Kurum, esnaf gezisi sırasında basının sorularını yanıtlarken birçok 'mega projesi' olduğunu söyledi. 'Mega projeleri' arasında Kanal İstanbul'un da olup olmadığı yönündeki soruya şöyle yanıt vermişti:

"İstanbul'un gündeminde olmayan hiçbir şey bizim gündemimizde olmayacak dedik. Bunu ifade ettik. İstanbul halkı neyi istiyorsa, neyi bekliyorsa biz de hep onların isteği ve dilekleri doğrultusunda çalışacağız ve bu beklentileri karşılayacak projeler yapacağız. Öncelik sıralaması olacak"