BIST 100 9.530 DOLAR 32,48 EURO 34,78 ALTIN 2.477,81
17° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

RTÜK üyesi Tuncay Keser duyurdu: TRT Haber, seçim günü yasakları çiğnedi

RTÜK üyesi Tuncay Keser duyurdu: TRT Haber, seçim günü yasakları çiğnedi

RTÜK üyesi Tuncay Keser, TRT’nin seçim günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve AK Parti’nin İBB adayı Murat Kurum’a ilişkin haberler yaparak yayın yasağını deldiğini söyledi. Keser, “TRT Haber, bu seçim döneminin en büyük kaybedeni olmuştur. Basın tarihimize de böyle geçecektir” ifadelerini kullandı.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) CHP’li Üyesi Tuncay Keser, TRT’nin 31 Mart günü Recep Tayyip Erdoğan, Murat Kurum ve AK Parti propagandası yaptığını belirterek tepki gösterdi.

Cumhuriyet gazetesinin haberine göre, TRT Haber, 31 Mart günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, AK Parti’nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Murat Kurum, AK Parti’nin İzmir Büyükşehir Belediye adayı Hamza Dağ, AK Parti’nin Kepez Belediye Başkan adayı Hakan Tütüncü’nün yer aldığı reklam filmlerini gün boyunca ekranlara yansıttı.

TRT Haber, ayrıca aynı gün İletişim Başkanlığı’nın hazırladığı ve Erdoğan’ın önsözünü yazdığı “Türkiye Yüzyılı Vizyonuyla Belediyecilik” kitabının tanımını yaptı.

Kanal bununla birlikte 30 Mart günü saat seçim yasakları ilan edildikten 1 saat sonra Mehmet Hilmi Güler’in reklam filmini ekranlara getirdi.

RTÜK’ün CHP kontenjanından seçilen üyesi Tuncay Keser, TRT Haber’in seçim yasaklarını çiğnemesine tepki gösterdi.

“Yasağı delerek iktidar propagandası yapmıştır”

“Seçim döneminde sadece iktidarın adaylarını ekranlarına taşıyan TRT Haber seçim gününü de boş geçmemiş, 31 Mart günü seçim yasağını delerek iktidar propagandası yapmıştır” diyen Keser, şunları söyledi:

“TRT’nin Seçim yayınlarının tanıtımı için hazırlanan spot filmlerle, iktidar propagandası yapılmış, oy vermeye gidecek vatandaşlar etkilenmeye çalışılmıştır. 31 Mart Pazar günü birçok kez yayınlanan yaklaşık 20 saniyelik tanıtım filminde iktidarın Ankara, Antalya, İstanbul ve İzmir adayları, AK Parti’nin seçim mitingleri yer almıştır. Bunun yayın tanıtımı değil, propaganda olduğu açıktır.

1 Ocak’ta başlayan seçim dönemi boyunca canlı yayınlardaki adaletsizlikler, haberlerde muhalefetin adaylarının yok sayılması, korsan reklam filmleri, belgesel adı altında propaganda filmleri, dosya haberler ve öze röportajlarla günlük yayının büyük bölümünü iktidara ayıran TRT yönetimi, seçim günü bile seçim yasaklarını delerek, hukuksuzluk dosyasını büyütmüştür. TRT Haber, bu seçim döneminin en büyük kaybedeni olmuştur. Basın tarihimize de böyle geçecektir”

Seçim günü de tarafsız kalamadı

TRT Haber’de seçim günü Erdoğan, Bahçeli, Kurum, Dağ ve Altınok’un oy kullanma yerlerinde canlı yayın yaptı. Ancak CHP’nin hiçbir adayının oy kullandığı bölgelerde canlı yayın yapılmaması dikkat çekti.