BIST 100 9.916 DOLAR 32,44 EURO 34,74 ALTIN 2.438,67
15° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

İBB'nin projesine engel, Çamlıca hattına onay

İBB'nin projesine engel, Çamlıca hattına onay

Ulaştırma Bakanlığı, İBB'nin metro projesini 'saatte en az 30 bin yolcu kullanmayacak' gerekesiyle engelledi. Ancak bakanlığın yaptığı Çamlıca metrosunu saatte 8 bin kişi kullanacak.

İktidar, Millet İttifakı’nın yönettiği büyükşehir belediyelerine yönelik engellemelerini sürdürüyor. İktidarın en büyük engellemeleri ise belediyelerin yapmak istediği metro ve tramvay projelerine yönelik.

Büyükşehir belediyelerine metro ve tramvay projelerini gerçekleştirebilmesi için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın onay vermesi, ardında da projenin Cumhurbaakanlığı Yatırım Programı’na alınması gerekiyor. Bakanlık onay vermediği takdirde proje Cumhurbaşkanlığı Yatırım Programı’na alınmıyor ve böylece proje hayata geçirilemiyor.

EN AZ 30 BİN KİŞİ ŞARTI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, büyükşehir belediyelerinin metro projelerine onay verirken metro hattını “saatte ve tek yönde 30 bin kişinin kullanması” şartını arıyor. Yapılan çalışmalarda hattı saatte 30 binin altında yolcunun kullanacağının belirlenmesi durumunda da metro hatlarının yapımı için onay verilmiyor.

8 BİN KİŞİ KULLANACAK

Birgün'den İsmail Arı'nın haberine göre, Ulaştırma Bakanlığı’nın İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yapmak istediği, büyük bir kısmının Sancaktepe ilçesinden geçmesi planlanan 6 istasyonlu 6,95 kilometre uzunluğundaki Yenidoğan-Cumhuriyet-Emek metro hattı projesini iki defa engelledi. Bakanlığın projeyi engelleme gerekçesi ise “Bakanlığın metro tasarım kriterlerine göre tek yönde saatlik yolcu kapasitesinin minimum 30 bin değerini sağlamaması” gösterildi.

Ancak, bakanlık tarafından yapımına başlanan ve toplam dört duraktan oluşan Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca Metrosu da saatlik 30 bin yolcu şartını karşılamıyor. BirGün’ün Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) yaptığı başvuruya yanıt veren bakanlık, metro hattını saatte 8 bin 100 kişinin kullanacağını açıkladı.

UZMANLAR İTİRAZ ETTİ

Uzun süredir gündem olan metro hattı, milyonlarca liraya inşa edilen 63 bin kişilik Çamlıca Camii'ni doldurabilmek amacıyla yapıldığı ifade ediliyor. Yolcu sayısının az olacağını belirten uzmanlar, metro hattı projesinin israfa yol açacağını vurgulamıştı. Hatta uzmanlar metro hattı projesinin kamu zararına neden olacağını ifade etmişti.

Ayrıca saatte 8 bin kişinin kullanacağı metro hattı için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 31 Mayıs 2021 tarihinde düzenlediği ihaleyi 1 milyar 185 milyon TL’ye Çelikler Taahhüt İnşaat, Fernas İnşaat ile Güryapı Restorasyon Taahhüt isimli üç şirkete vermiş ve ihalenin sonu 18 ay gizlendikten sonra açıklanmıştı.

METRO İÇİN 3 BİN TL ÖDENEK!

İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Tunç Soyer’in, Cumhurbaşkanlığı Yatırım Programı’nda 8 milyar 136 milyon 791 bin TL’lik Halkapınar-Otogar Metrosu projesi için sadece 3 bin TL’lik ödenek belirlediğini açıklaması gündem oldu.