BIST 100 9.916 DOLAR 32,44 EURO 34,74 ALTIN 2.438,67
18° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Cüneyt Özdemir'den kayyum güzellemesi

Cüneyt Özdemir'den kayyum güzellemesi

Youtube üzerinden program yapan Cüneyt Özdemir'in 'para karşılığı' yaptığı yayınlar medya ombudsmanı Faruk Bildirici'ye takıldı. Bildirici, Özdemir'in para karşılığında 'reklam' olarak yaptığı işlerin arka planını anlattı. Bildirici, "Diyarbakır Valiliği ile “işbirliği kapsamında” kentteki “kayyum” ve uygulamalarına güzellemeler yağdıran Cüneyt Özdemir, başka bir videoda gazeteci olarak “Kürt sorunu” üzerine yorum yapıyor. Gazetecilik ve pazarlama faaliyeti bir arada yürümez." dedi.

Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici, kendi ismini taşıyan sitesinden gazeteci Cüneyt Özdemir'in Youtube kanalında yaptığı bir yayını eleştirdi. Bildirici, Özdemir'in 26 dakikalık videosunun sonunda "işbirliği" kelimesini kullanmasına "bir miktar para karşılığında o AVM ve temaparkın pazarlamasını yapmakta beis görmüyor! Dileyen ve bedelini ödeyen herkesin şehrinin, sokaklarının tanıtımını da yapabileceklerini de duyurmuş oluyor." sözleriyle tepki gösterdi.

Bildirici'nin yazısından bir bölüm şöyle:

Elinde mikrofon, İstanbul’daki bir temaparkın önünde durmuş, hayranlıkla anlatıyor. Az sonra yönetici geliyor, başlıyorlar tanıtıma. Bu görüntüyü izleyenler Cüneyt Özdemir’i, çocuğunu bir temaparkta oynatabilmek için Fransa ya da Amerika’ya götürmekten kurtulduğu için çok sevinmiş bir gazeteci sanabilir! Ama Cüneyt Özdemir’in önünden anons çektiği AVM ve temapark ile ilişkisi çocuğunu gezdirebileceği bir yer bulmakla sınırlı değil. Nitekim az sonra temaparkın yöneticisi Tankut Tonger, Cüneyt Özdemir ve yönetmeni Kenan Taş’ı, bir golf arabasıyla dolaştırıyor. Gezi boyunca yapılan konuşmalar reklam kokuyor.

BİR MİKTAR PARA KARŞILIĞI TANITIM YAPMAKTA BEİS GÖRMÜYOR

Özdemir, bu videonun “işbirliği kapsamında” hazırlandığını en sonda söyleyip geçiyor. Böylece videonun çekilmesinin bir gazetecilik faaliyeti olmadığını anlıyoruz. Cüneyt Özdemir “bir işbirliği kapsamında” yani bir miktar para karşılığında o AVM ve temaparkın pazarlamasını yapmakta beis görmüyor! Dileyen ve bedelini ödeyen herkesin şehrinin, sokaklarının tanıtımını da yapabileceklerini de duyurmuş oluyor.

YouTube’daki “Cüneyt Özdemir Medya” kanalında gündem, belgesel, söyleşi gibi videolar dışında bir de “Cüneyt şehirde” ve “Cüneyt yolda” başlıkları altında çekilmiş onlarca video yayında… Tümü de “işbirliği kapsamında” hazırlanmış videolar…

Diyarbakır Valiliği ile “işbirliği kapsamında” kentteki “kayyum” ve uygulamalarına güzellemeler yağdıran Cüneyt Özdemir, başka bir videoda gazeteci olarak “Kürt sorunu” üzerine yorum yapıyor. Gazetecilik ve pazarlama faaliyeti bir arada yürümez.

BİLDİRİCİ'NİN YAZISININ TAMAMINI OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ!